Followers

Tidak perlu ketahui siapakah gerangan penulis ini. Diri ini hanya menulis sekadar untuk mengisi masa lapang. Dikenali sebagai Laila Maria. Masih belajar dan terus berjuang hingga ke menara gading.

Monday, December 23, 2013

Crush

Siapa kata kita tak boleh ada crush? Siapa kata? Takda siapa kata kita tak boleh ada crush. Come on lah ni hidup aku so what kalau aku nak ada crush! Am I right? Ye crush is the person yang bila kita tengok dia then terdetik dalam hati sanubari "Peh handsome/cantik! Crush ah macam ni" It's like macam random gila kita suka orang tu tapi kita diam membisu tanpa pengetahuan dia ibarat kita nak something yang mahal gila  dekat parents kita. Tak terluah bukan? Hehs. Secara jujurnya lah kan, kalau lah kita nak ada crush , tak semestinya crush kita sorang je. Yes i mean bukan lah aku nak cakap kau ni playgirl/playboy well hello kau bukan couple pun so you dont need that palyboy/playgirl title. Maka, kau berhak nak ada berapa banyak crush. Once bila crush kau tu start tegur kau mesti kau cem excited gila. Rasa macam kanak-kanak dapat gegula kan? Lol terasa nak berkongsi cerita. Meh sini buka telinga buka mata zoom sikit kasi nampak. Hahaha lek. So yeah, aku ada banyak crush. Yes sangat banyak. Tapi, aku ada crush dekat sorang ni since form 2 kalau tak silap. Secara jujur memang aku ni jenis yang mudah nak get along dengan orang. Kau faham kan? So one day ni entah macam mana. Aku tweet lah dengan kawan dia then idk how tiba tiba dia pun ada sekali dalam conversation kiteorang. So aku taknak ah cakap we talked about what that time. Maka hari demi hari hubungan kami sangat sangat rapat hanya sekadar kawan biasa. Macam nak tukar number phone tapi...hanya wechat yang mampu. Tak perlu lah kan. Kata crush? Tapi last last macam mana dia dapat number aku pun tak tahu lah hahaha. Okay rasa mcm nak stop cerita pasal aku. Later will continue. So aku nak cakap lah kan hm pada mulanya memang lah kau hanya crush dekat dia. Tapi, dari crush kau boleh ter-into him/her. Yelah bila dah start borak/kenal each other sudah pastinya kau boleh jatuh hati dekat dia. Sometimes, benda ni mungkin buat kau happy/bahagia/tersenyum but yeah benda ni boleh buat kau sedih/sakit/perit. Percaya cakap aku. Walaupun kau dah rapat dengan dia, kau rasa kau dah berjaya dapat crush kau, kau mesti dan mesti tak simpan harapan terlalu tinggi dekat dia. Ingat, kalau jodoh kau dengan dia kuat, maka adalah. Dia dah tentukan segalanya.

No comments:

Post a Comment